فیلر و موارد استفاده از آن

فیلر چیست؟

همه چیز درباره فیلر (انواع و کاربرد آن + موارد استفاده)

در این مطالب تخصصی از وبسایت ابزار فروشی ابزار سیار قصد داریم در مورد یکی از ابزارهای اندازه گیری به نام فیلر صحبت کنیم.

در این مطلب ضمن صحبت در مورد فیلر و کاربردهای آن به معرفی فیلر اینسایز و مزایای آن خواهیم پرداخت.

فیلر چیست؟

فیلرها ابزارهای اندازه گیری مکانیکی هستند که برای اندازه گیری دقیق شکاف موجود بین دو سطح موازی مانند فاصله بین دو قطعه یا عنصر ماشین استفاده می شوند.

فیلرها بطور معمول به عنوان مجموعه ای به فروش می رسند.

هر مجموعه متشکل از یک سری قطعات کاملاً دقیق به نام نوار می باشد،این نوارها با استفاده از یک شافت و مهره مشترک یا اتصال پرچ به هم متصل می شوند.

این فیلرها دارای ضخامتهای بسیار دقیق کالیبره شده ای هستند که در صورت لزوم می توانند برای اندازه گیری از هم باز شوند، و بعد از آن مجدد روی یکدیگر قرار گیرند.

نحوه اندازه گیری به کمک فیلر

هر ورق ضخامت خاصی دارد و برای اندازه گیری قطر سوراخ ها از نوار مناسب با سوراخ استفاده می شود.

اعداد روی نوار فیلر نشان دهنده ضخامت سوراخ است.

برای اندازه گیری شکاف یا سوراخ روی قطعه، نوارهای فیلر را از نازک ترین آنها وارد سوراخ یا شکاف می کنند و تا زمانی که به نوارهایی برسیم که به شکاف یا سوراخ وارد نشود، این کار را ادامه می دهیم.

اندازه ضخامت آخرین نوار ورودی، قطر سوراخ یا ضخامت شکاف را به ما نشان می دهد.

در استفاده از فیلر این نکته را بخاطر داشته باشید که قطعه مورد نظر باید کاملا ثابت باشد تا در فرآیند اندازه گیری اشتباهی رخ ندهد.

اگر در هنگام اندازه گیری قطعه حرکت داده شود و یا از جای خود بلند شود، اندازه گیری همراه با مقدار خطای فاحش انجام شده است و نیاز به تکرار فرآیند اندازه گیری داریم.

انواع فیلر چیست؟

می توان فیلرها را با توجه به معیار سنجش در نوع متریک و اینچی تقسیم بندی کرد که معمولا فیلرهایی رایج تر هستند که 10 نوار با دامنه اندازه گیری 0.05 میلی متر تا 1 میلی متر دارد.انواع فیلر

کاربرد فیلر چیست؟

از فیلر بیشتر در مهندسی و برای اندازه گیری دقیق ضخامت شکاف یا سوراخ های قطر کوچک روی قطعات و همچنین اندازه گیری دقیق فاصله دو قسمت استفاده می شود ،به طور گسترده این ابزار اندازه گیری در تعمیرگاه ها و ساخت قطعات اتومبیل کاربرد فراوانی دارد.

اهمیت استفاده از فیلر در صنعت خودروسازی

مجموعه های مکانیکی مانند ماشین ها از یک سری قطعات جفت شده و منطبق بر هم ساخته شده اند که تناسب این قسمتها غالباً در حد تحمل مشخصی طراحی می شود و عملکرد قابل اطمینان دستگاه را تضمین می کند.

برای مثال می توان به قرار دادن پیستون در سیلندر موتور اشاره کرد.

اگر پیستون و سیلندر کاملاً به هم محکم شوند، ممکن است موجب سایش و اصطحکاک بیش از حد و در نتیجه کاهش عمر دستگاه شود که در نتیجه افزایش هزینه تعمیر و نگهداری را به بار خواهد آورد.

از طرفی اگر فاصله بسیار زیاد باشد ممکن است گازهای احتراق در هنگام فشرده سازی خارج شوند ودر نتیجه باعث کاهش عملکرد موتور شود که برای اطمینان از این موضوع شکاف ها و فاصله ها در محدوده مشخص قرار دارند.

مهندسان و مکانیک ها و متصدیان ماشین آلات به دستگاه های اندازه گیری مانند فیلرها متکی هستند،همچنین برای تنظیم سوپاپ ها در اتومبیل و اندازه گیری فاصله بین انتهای شمع فیلرها بهترین گزینه فیلر است.

کاربرد فیلر در خودروسازی

فیلر اینسایز

شرکت اینسایز با سیاست “کیفیت بالا و قیمت مناسب” آغاز به کار کرد و موفق شد جای بسیاری از مارکهای معتبر در این بخش را بگیرد.

اصول اساسی این شرکت تولید محصولات با کیفیت کاملاً تضمین شده با استانداردهای بین المللی برای ایجاد محصولات با کارایی بالا و قیمت مناسب است.

که از آن جمله می توان به تولید فیلر insize در بالاترین سطح کیفی اشاره کرد به غیر از تولید فیلر اینسایز، این شرکت دارای طیف گسترده ای از محصولات در زمینه ابزار دقیق اندازه گیری است.

که می توان به انواع میکرومتر، کولیس، فشار سنج و غیره اشاره کرد.

فیلر اینسایز را از نظر دقت و کیفیت ساخت می توان مقرون به صرفه ترین فیلر بازار دانست.

در حال حاضر شما می توانید فیلر اینسایز را در ابعاد مختلف از طریق وبسایت ابزار سیار به عنوان نماینده این شرکت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید