کاربرد میکرومتر دیجیتال در صنایع

کاربرد میکرومتر دیجیتال

از کاربرد میکرومتر دیجیتال در صنایع مختلف چقدر می دانید؟

هیچ چیز نمی تواند به اندازه دقت ساخت بر روی کیفیت محصول تاثیرگذار باشد،بخصوص وقتی با تولید و ساخت قطعات صنعتی سروکار داریم،به همین خاطر است که استفاده از ابزار اندازه گیری دقیق مانند میکرومتر دیجیتال همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و صاحبان مشاغل در انتخاب این نوع ابزار حساسیت بالایی به خرج می دهند.

تولیدکنندگان این ابزار نیز به این مساله توجه خاصی دارند و در فرآیند ساخت آنها موارد متعددی را در نظر می گیرند تا نتیجه اندازه گیری با حداقل خطا همراه باشد، برای رسیدن به حداقل خطا یکی از نکاتی که باید در نظر داشت استفاده از متریال و مواد با کیفیت و مقاوم در برابر لرزش، رطوبت و گرما  که ازدیگر نکات حائز اهمیت مکانیزم اندازه گیری این دستگاه می باشد.

 باتوجه به گذشت زمان ابزارهای اندازه گیری دیجیتال کم کم جای ابزارهای آنالوگ را گرفتند،که در این مقاله نیز به معرفی یکی از رایج ترین ابزار اندازه گیری میپردازیم و در مورد کاربرد و جایگاه این ابزار پرکاربرد(میکرومتردیجیتال)  به اختصار توضیح خواهیم داد.کاربرد و جایگاه میکرومتر دیجیتال در صنعت

 

 میکرومتر چیست؟

میکرومترها جزء اولین و پرکاربردترین ابزارهای موجود در کارگاه ها یا آزمایشگاه های صنعتی هستند، زمانی که بسیاری از ابزارهای اندازه گیری امروزی هنوز وجود خارجی نداشتند این کولیس ها و میکرومترها بودند که برای تولید قطعات فلزی و چوبی به کمک تولیدکنندگان می آمدند که البته این ابزارها نیز از پیشرفت تکنولوژی بی نصیب نمیمانند.به این صورت که امروزه میکرومترها در صنایع حساستر و دقیقتر از میکرومتر دیجیتالی استفاده می کنند.

تفاوت میکرومتر دیجیتالی باعقربه ای

تفاوت بین میکرومتر دیجیتالی و عقربه ای علاوه بر دقت، اندازه گیری و راحتی استفاده از آن است و همچنین از قیمت بالای میکرومتر دیجیتال نسبت به نوع آنالوگ آن نباید غافل شد.

کاربرد میکرومتر دیجیتال

دستگاه های اندازه گیری با توجه به نوع کاربری آنها و توانایی اندازه گیری ابعاد مختلف، برای صنایع گوناگون استفاده می شوند.اما در بعضی از این ابزار مانند میکرومتر دیجیتال کمی قضیه متفاوت است زیرا  یک تکنسین به راحتی می تواند این دستگاه ها را با خود حمل کند،و این امر بخش عمده ای از نیاز متخصصان به اندازه گیری را می تواند کاهش دهد.

بطور مثال:

ابزاری که برای اندازه گیری قطعات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد میکرومتر دیجیتال می باشد که در زیر صنایعی که ازاین ابزار استفاده میکنند را بطور خلاصه معرفی می نماییم:

 

  • صنعت خودروسازی و ساخت قطعات
  • صنعت هواپیما سازی
  • ساخت قالب های فلزی در ابعاد مختلف
  • صنایع هوا فضا
  • صنعت پزشکی و ساخت اندام مصنوعی یا کمک حرکتی
  • صنایع آزمایشگاهی
  • و غیره

دقت و مقیاس اندازه گیری میکرومتر دیجیتال

میکرومترهای دیجیتال قادر به اندازه گیری بسیار دقیق هستند و دقت اندازه گیری در آنها می تواند به 0.0005 اینچ یا 0.001 میلی متر برسدکه واحد اندازه گیری را میتوان در متریک و اینچ قرار داد.تغییر بین این دو مقیاس با فشار دادن دکمه mm / inch یا دکمه Unit انجام می شود اما در بعضی از مدل ها، بصورت همزمان بر روی صفحه نمایش هر دو نوع اندازه گیری را می توان مشاهده کرد.

قابلیت گرفتن خروجی

برخی از انواع میکرومتر دیجیتال دارای اتصال خروجی داده هستند که به کاربر این امکان را می دهد تا ابزار خود را به رایانه متصل کند که بعد از اتصال می توان اندازه گیری ها را بر روی یک فایل اکسل یا هر نرم افزار دیگر ذخیره کرد. در نظر بگیرید که داشتن چنین امکاناتی بر روی دستگاه در قیمت نهایی آنها تاثیرگذار است. در هنگام خرید حتما باید این مورد را در نظر بگیرید.

کاربرد میکرومتر

خرید میکرومترهای دیجیتال از فروشگاه آنلاین ابزارسیار  

خرید از یک فروشگاه آنلاین معتبر و نمایندگی یک برند شناخته شده تجربه ای لذت بخش همراه با اطمینان دارد که شما می توانید انواع ابزارآلات اندازه گیری از جمله میکرومتر دیجیتال، میکرومتر معمولی را از فروشگاه آنلاین ابزارسیار با بهترین قیمت و بدون واسطه خریداری کنید.

ابزارسیار  نماینده رسمی برند شناخته شده اینسایز در ایران فعالیت می کند وسال ها تلاش بی وقفه در بالاترین سطح موجب جایگاه امروز این شرکت شده است تا جایی که درصد بالایی از رضایت مشتری را به دلیل حمل و نقل سریع، پرداخت آنلاین بدون مشکل، خدمات پس از فروش، پاسخگویی و بسیاری از موارد دیگر به دست آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید