راهنمای کار با تراز صنعتی

تراز صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

برای دانستن راهنمای کار تراز صنعتی در مرحله اول باید این نوع تراز ها را بشناسیم. این وسیله یکی از بهترین و پرکاربرد ترین ابزار ها برای تعیین صافی و یا درجه شیب است. از این نوع تراز های صنعتی برای تشخیص دادن زاویه قائمه، تشخیص موازی بودن ، میزان شیب یک سطح و موارد دیگر استفاده می کنند.

تراز های صنعتی به دلیل میزان دقت بالایی که در اندازه گیری و تشخیص دارند در فعالیت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این فعالیت ها می تواند شامل:

  • ساختمان سازی
  • نجاری
  • صنایع چوبی
  • کابینت سازی
  • لوله کشی های صنعتی
  • و لوله کشی های نفتی باشد.

نکته مهم این است که استفاده از این تراز ها بسیار ساده است و نیاز به مهارت یا تخصص خاصی ندارید. در این مطلب سعی کرده  به سوالات شما در مورد این تراز ها پاسخ دهیم.

برای اطلاع داشتن در مورد نحوه استفاده از این تراز ها ابتدا با آن و نحوه استفاده هر کدام آشنا می شویم.

در ادامه با وبسایت ابزارآلات صنعتی ابزار سیار ما همراه باشید.

انواع تراز های صنعتی

این تراز ها به دلیل گستردگی زمینه استفاده ، در مدل های گوناگونی تولید و ساخته می شوند در این بین یک نکته مهم برای تشخیص مناسب بودن تراز وجود دارد. تعداد حباب های موجود در تراز یک ملاک مهم برای این شناخت است.

1- تراز صنعتی تخت

از این نوع تراز برای تشخیص عمودی سطح استفاده می شود. همچنین برای تعیین میزان یک زاویه شیب و مطمئن بودن از تراز بودن زاویه سطح عمودی از این نوع  تراز صنعتی تخت استفاده میشود. ترازهای صنعتی تخت در دو مدل لیزری و ساده تولید شده اند. با توجه به این که ترازهای لیزری دقت بالایی دارند در موارد صنعتی دقیق از آن ها استفاده می شود. با توجه به این که دارای شکل مربعی و یا مستطیلی هستند از آن ها بر روی سطوح مدور نمی توان استفاده کرد.

2- تراز صنعتی چهارگوش

این نوع ترازهای صنعتی به شکل چهارگوش ساخته می شوند. دارای کپسول شیشه ای در داخل تراز و یک استوانه شیشه ای در عرض هستند. این نوع ساخت  امکانی را به شما می دهد تا در دو جهت از صاف بودن سطح خود مطمئن شوید. این نوع تراز ها در دو قسمت خود دارای یک شیار جناقی هستند. با توجه به این موضوع می توان از آن ها بر روی سطوح استوانه ای و کروی استفاده کرد.

3- تراز صنعتی مگنتی یا مغناطیسی

این نوع ترازها یک بخش آهن ربایی یا مغناطیسی دارد. با توجه به این موضوع نام آن ها تراز مغناطیسی یا مگنتی گذاشته شده است. کاربرد این تراز ها بر روی داربست ها و یا نصب ستون ها و اسکلت های فلزی است. نحوه استفاده از این ترازها به گونه ای است که کارگر به دو دست خود برای انجام فعالیت نیاز دارد و نمی تواند برای استفاده از تراز دست خود را درگیر کند. این تراز ها به راحتی به سطوح آهنی متصل می شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ترازهای صنعتی با 02166769522 همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید